Af H16.
[Nedenfor følger uddrag af artiklens indledning, der især handler om franske forhold.
Tekstens anonyme forfatter indleder med en omtale af fransk mainstream-presse, som her anklages for ikke at komme med noget nyt af værdi, men som dag for dag kører rundt i det samme intetsigende vrøvl, der er ved at sætte landet i stå.
I den forbindelse drager forfatteren en sammenligning mellem den værdiløse mainstream-presses nyhedsudsendelser og de alternative medier – her Twitter – som helt fejer den statsstøttede fortælling af bordet og er så meget anderledes, at det er vanskeligt at se forbindelsen mellem mainstream-pressens “kedelige nonsens med deres bevidst underholdende udsendelser”, og så det, som Elon Musks sociale netværk præsenterer, et forhold som er særdeles bekymrende.
Artiklen fortsætter efter asterisk direkte oversat. Oversætterens bemærkning]
*
Hvordan kan man undgå at se det usmagelige, næsten obskøne i, at mainstream-pressen lader en eller anden Hollywood-starlet vrøvle til det pinlige om antisemitisme, mens der er et totalt fravær i programmerne af en åben og resolut behandling af nogle foruroligende afsløringer, man har fundet i en mail fra Dr. Fauci?
Lad os genopfriske, at Anthony Fauci var direktør for National Institute of Allergy and Infectious Diseases i USA og var ansvarlig for den amerikanske regerings reaktioner på covid-pandemien fra februar 2020 til december 2022, den måned, hvor han passende gik på pension. Imidlertid synes denne Fauci at have en hel del løgne på samvittigheden om den måde, hvorpå han håndterede den pågældende krise [covid], om protokollerne og fremfor alt om virussens oprindelse. De omtalte e-mails, som netop er blevet offentliggjort, viser nu uden tvivl, at virus stammede fra Wuhan-laboratoriet, og at den var resultatet af genetisk manipulation (funktionsgevinster), delvist finansieret af Faucis eget institut.
I den forbindelse falder Kanye West’s* fantasifulde erklæringer rettidigt. De sætter gang i det politiske miljø, kaster olie på bålet med race-spændinger, som altid er til stede i USA, og får hurtigt kastet glemsel over katastrofen fra sundhedsmyndighederne med hensyn til coronavirus.
En yderligere gevinst: Ingen synes længere at tale om sagen Balenciaga, som blev afsløret på Twitter, der afslørede beviset på en besynderlig smag for pædofili, nu præsenteret som en uheldig fejl i den fotografiske casting. Men sædvanligvis er der absolut intet i den slags reklamefotos, som bliver overladt til tilfældighederne (…)
En øvelse
Man kan undre sig over, at disse alvorlige afsløringer (Faucis e-mail, pædofili som et stort “brændemærke” er blevet totalt undertrykt af hele den vestlige presse. Man kunne også undre sig endnu mere over fraværet af hele behandlingen og afsløringerne af indholdet af “Twitter Files”, som Elon Musk viste for nogle dage siden.
Disse “Twitter Files” – hvoraf man kunne ønske sig noget af det oversat til fransk [og dansk!] – skaber helt klart en tvivl om, hvorvidt platformen – nu ejet af Elon Musk – har brugt al sin pondus for at påvirke valgkampagnen og præsidentvalget i USA i 2020.
Værre endnu: Efter at have modtaget krav fra visse medlemmer (demokrater) af Kongressen og Partiet Demokraterne og efter at have modtaget besøg af FBI nogle uger før for at sikre, at ingen “misinformation” skulle blive udbredt, havde platformen gjort sig umage med at censurere og fjerne visse kompromitterende informationer for Joe Bidens kampagne, til at begynde med dem, som handlede om hans søn Hunters pc, hvor indholdet – ifølge New York Post – hurtigt (men fejlagtigt) blev tillagt russisk propaganda og derfor bandlyst fra alle diskussioner på Twitter og derefter på samtlige vestlige sociale netværk.
Siden da ved vi, at pc’en tilhørte Hunter, og at der ikke var så meget som skyggen af russisk misinformation, og at beviserne nu hober sig op og viser, at Joe Bidens søn profiterede i stor stil på sin fars stilling under Obama for personlig vinding, med illegal handel og hæleri og indflydelse på en sådan handel, underslæb og endnu mere, som det fremgår af den imponerende Marco Polo-fil (…)
Som det kan forventes, har mainstream-pressen så godt som undladt at nævne dette emne: Alt, hvad der kunne skade Biden, fortjener ikke et eneste afsnit og især ikke det, som kunne afsløre hans tætte samarbejde med statsapparatet. Den måde, de reagerer på for tiden, siger meget om det, som optager dem – nemlig berømtheder, politikere og journalister, der ævler om ytringsfrihed, som nu er tilbage på Twitter, hvilket siger langt mere om dem selv end om Twitter. Ikke en eneste af dem befinder sig længere i fornuftens verden, frihedens eller ytringsfrihedens, men alle befinder de sig langt bedre med brutalitet, konflikter og censur.
EU’s nylige reaktion på Musk og Twitter illustrerer ganske tydeligt denne sidste pointe: Ved at kræve en tilbagevenden til et fast mådehold, som er fastsat i henhold til Kommissionens vilkårlige regler, viser de europæiske myndigheder klart, hvor de befinder sig på den aktuelle scene, og det er virkelig ikke på den gode side af historien.
Nu, hvor det står klart og uden den mindste tvivl, at Twitter, som foregiver at spille neutral, i realiteten censurerede indhold på ordre fra et politisk parti – og man kan let forestille sig, hvad der samtidig foregik på Facebook eller andre netværk og inden for andre virksomheder som Google eller Apple – kan man umuligt tro, at der ikke var et globalt samarbejde mellem disse BigTech og den amerikanske venstrefløj og mere generelt med Vesten, da vi finder de samme problemer på begge sider af Atlanten.
Med disse Twitter Files er det nu bevist, at Staten og BigTech helt klart har samarbejdet og koordineret deres bestræbelser på at kvæle enhver tale, som afviger fra den officielle, for at knuse og udviske enhver afvigende mening i store politiske emner siden valget i 2020 i USA, indtil covid virus var kommet på skinner og til den mere uhåndgribelige effektivitet og sikkerhed af vaccinen.
Man må stille spørgsmålet, om der eksisterer et ord for den form for regering, hvor Staten tvinger de private virksomheder til at bøje sig, så de passer ind efter Staten.
Fascisme?
*Ye, kendt professionelt som Kanye West er en amerikansk rapper, hiphop-producer, popmusiker og tøjdesigner fra Chicago. Han har udgivet elleve albums. De første tre var The College Dropout, Late Registration, Graduation i 2007. Disse tre albums har indbragt ham i alt ni Grammy Awards. (Wikipedia?
***