CENSUR: INGEN MÅ SE DENNE TV-DOKUMENTAR

Shares 170

(Foto: Palæstinensiske præsident Mahmoud Abbas modtager en stående hyldest i Europa-Parlamentet i Bruxelles, efter han kom med påstande i sin tale, om at israelske rabbinere havde opfordret til at forgifte palæstinensernes drikkevand. Abbas indrømmede, efter han var rejst, at den påstand var falsk. Kilde til foto: Europa Parlamentet)

En udsendelse, som dokumenterer omfattende had mod jøder og Israel blandt både medier og politikere, blev hurtigt fjernet fra markedet.

Kommentar af Ivan Dybdal

Den måde, Westdeutsche Rundfunk (WDR) gjorde det på, var enestående. I starten af TV-dokumentarfilmen og i korte intervaller igennem hele filmen blev der indsat advarselsskilte igen og igen. På den måde blev seerne indirekte opfordret til ikke at tro på, hvad de så i filmen.

Filmen handler ikke om antisemitisme blandt neo-nazister. Den handler om accepten af antisemitisme i de almindelige massemedier, blandt politikere, blandt venstrefløjen, blandt muslimske “palæstinensiske” aktivister, blandt rappere og blandt kirkeorganisationer.

“Frankrig er det vestlige land, hvor det største antal jøder er blevet myrdet i det 21. århundrede (14 jødiske dræbte fordi de var jøder). Alle blev dræbt af muslimer, ikke af højreradikale. Det vil Arte ikke have, at seerne får at vide. Da de [filmens skaberne] afslørede løgnene, blotlagde de, at Arte laver ”fake news,” skrev Jean Patrick Grumberg, journalist på det fransksprogede nyhedswebsite Dreuz.

Baggrunden for skandalen

Det er en fransk-tysk film, som ingen i Europa lovligt kan se. Den er blevet kilde til stor skandale, og dens skabere er blevet mål for voldsomme smæde- og had-kampanger fra de tyske offentlige tv-selskabers side.

I centrum af skandalen er en af Europa’s største medievirksomheder, Westdeutsche Rundfunk, med 4.500 medarbejdere og et årligt budget på 1,4 milliarder euro og den fransk-tyske kulturkanal ARTE.

TV-dokumentarfilmen, Udpeget og udelukket – Hadet mod jøder i Europa, vil kun blive vist i USA om natten den 9. august.

Simon Wiesenthal Center i Los Angeles meddelte, at de ville vise filmen, fordi tyske og franske tv-netværk forsøgte “at begrave dokumentarfilmen, før den kunne inficere seerne med sandheden”, ifølge centerets dekan, rabbiner Abraham Cooper, i et interview med Gatestone Institute. “Det er en film, der bør ses af alle interesserede i antisemitisme og enhver, der er bekymret over Europa’s demokratiske fremtid. Den fortæller sandheden og er derfor en totalt afslørende dokumentar,” sagde han.

Sandheden er, at det i dagens Europa bliver stadigt vanskeligere at fortælle sandheden.

ARTE havde bestilt filmen med støtte fra WDR men forsøger nu at skjule det. Oprindeligt blev det sagt, at filmen var “en provokation”, at den “puster til ilden“, og at “på grund af terrorsituationen i Frankrig, kan den ikke udsendes.” Senere blev “tekniske og journalistiske mangler” givet som begrundelse for, at filmen ikke kunne frigives og nu bliver opbevaret i aflåste skabe, kategoriseret som skadeligt materiale. Kommunistiske borgmestre i Frankrig har udnævnt mordere af jøder som æresborgere. ARTE har, som en del af sin programflade, sendt film som The Little Stone Thrower of Silwan – en TV-dokumentar, der sympatiserer med søde arabiske børn i Jerusalem, der blot ønsker at gøre deres nabolag “jødefrit”. Men vil TV-stationen nogensinde vise en seriøs film om antisemitisme, spurgte Gatestone journalisten Jean Patrick Grumberg fra det fransktalende nyhedswebsite Dreuz. Grumberg svarede: “Frankrig er et land, hvor kommunistiske borgmestre fejrer palæstinensere, der dræber jøder, som æresborgere. Arte ville aldrig anklage en kommunist. De omtaler i stedet terroristerne som ‘frihedskæmpere’ … lederne af Arte France ville aldrig være blevet ansat, hvis de var mistænkt for at være pro-israelere eller konservative. Faktisk er kun venstre-radikale velkomne.”

Ifølge Grumberg fører næsten samtlige af de franske medier anti-israelsk politik. “Enhver, der er pro-Israel, skal skjule det eller tage konsekvenserne i form af chikane og forfølgelse også fra ledelsens side. Indenfor hele mainstream mediebilledet er France Television og Arte de værste blandt de ‘islamo-venstreorienterede'”.

Video: Klip fra artikel af Stefan Frank, som er journalist og forfatter med base i Tyskland…

Et uddrag med introduktion til dokumentaren kan ses her.

 

Shares 170

Comments

comments